Nieuwe CEO mist wat KPN zo hard nodig heeft

Wat een onzin om te denken dat KPN onder leiding van de nieuwe CEO Dominique Leroy wel kan groeien.

Als CEO van het Belgische Proximus moest ze al blij zijn met een groei van 2%. Bij haar nieuwe werkgever kan ze weinig anders doen dan bij de oude: zorgen voor voldoende bezuinigingen voor de toekomst en vijandige overnames voorkomen. Telecommers bestaan nu grotendeels uit bellen, internet en tv. Twee daarvan zullen verdwijnen, althans opgaan in internet of liever gezegd glasvezel. WhatsApp, WeChat en Skype zullen traditioneel bellen decimeren. TV-zenders en streaming-diensten hebben aanbieders van netwerken nauwelijks meer nodig.

Het enige dat Dominique Leroy heeft te doen is ervoor zorgen dat iedereen straks op glasvezel zit en proberen een paar stuivers te verdienen aan TV en streaming. KPN lijkt een traditionele dozenschuiver nodig te hebben, iets dat Leroy bewezen heeft niet te zijn. Het aandeel staat op 2,89 euro. De trend is positief, maar de RSI geeft aan dat KPN overbought is. De ondergrens van de bandbreedte ligt op 2,65 euro. Fundamenteel is vooral het mooie dividendrendement van 4,7% aantrekkelijk. De koers/winst van 27,4 is redelijk hoog op basis van de groeipotentie van de onderneming.

Nieuwe CEO mist wat KPN zo hard nodig heeft

Lees hier het hele artikel

  Article "tagged" as:
  Categories:
september 06 07:44 2019 Print dit artikel

Toon meer artikelen

Over de auteur

Cashcow

Cashcow is het multimediale platform voor particuliere beleggers in Nederland. Het platform geeft inzicht in onder andere beleggingsfondsen, vermogensbeheer, vastgoed(fondsen), online beleggen, fiscale beleggingsmogelijkheden en andere alternatieve beleggingsvormen. Bovenmatige interesse is er voor nieuwe investeringsmogelijkheden.

Toon meer artikelen