Zuckerberg: Geen eenvoudinge oplossing voor nepnieuws

Facebook-CEO Mark Zuckerberg ziet geen eenvoudige oplossing om iets te doen aan nepnieuws, zo heeft hij tegen voormalig president Obama van de VS gezegd in Peru.

Dat is geen opbouwende uitspraak voor de ondersteuning van de opgaande trend van het aandeel. Het kan maar zomaar gebeuren dat adverteerders niet meer aanwezig willen zijn op platforms die bezoekers nepnieuws voorschotelen. Als het sentiment van de adverteerders draait, zal dit grote gevolgen kunnen hebben voor de koers van het aandeel. De koers/winst van 35,2 bij een koers van 170,05 dollar is beduidend hoger dan de 25,8 voor de S&P 500, maar het komt overeen met de internetindustrie. Op basis van winsttaxaties is de koers/winst niet veel hoger dan die voor de S&P 500. Maar als Facebook gaat tegenvallen, kan de koers zomaar met 50 dollar dalen naar 120 dollar.

  Categories:
september 25 07:54 2017 Print dit artikel

Toon meer artikelen

Over de auteur

Cashcow

Cashcow is het multimediale platform voor particuliere beleggers in Nederland. Het platform geeft inzicht in onder andere beleggingsfondsen, vermogensbeheer, vastgoed(fondsen), online beleggen, fiscale beleggingsmogelijkheden en andere alternatieve beleggingsvormen. Bovenmatige interesse is er voor nieuwe investeringsmogelijkheden.

Toon meer artikelen