DSM heeft in het eerste kwartaal de vraag naar voedingsingrediënten sterk zien toenemen, maar in de omzetgroei werd dit vrijwel teniet gedaan door valutaverliezen en lagere prijzen.
De omzet steeg met 1% tot 1,9 miljard euro, het bedrijfsresultaat ging naar 296 miljoen tegen 248 miljoen een jaar eerder en er werd een nettowinst behaald van 85 miljoen tegen een verlies van 71 miljoen een jaar eerder. Hoewel het economisch klimaat onzeker blijft, verwacht DSM nog steeds de resultaten dit jaar te verbeteren in lijn met de doelstellingen voor de middellange termijn.
De cijfers zijn niet slecht maar ze zijn ook geen geweldige opsteker. Charttechnisch heeft het aandeel het niet gemakkelijk. Alle indicatoren staan hoog en de koers zit bovenin de bandbreedte. Bovendien is het aandeel duidelijk overbought. Dan moet je niet op een rijdende trein springen.
Cashcow is het multimediale platform voor particuliere beleggers in Nederland. Het platform geeft inzicht in onder andere beleggingsfondsen, vermogensbeheer, vastgoed(fondsen), online beleggen, fiscale beleggingsmogelijkheden en andere alternatieve beleggingsvormen. Bovenmatige interesse is er voor nieuwe investeringsmogelijkheden.