E-commerce is het sleutelwoord geworden voor de uitbouw van het succes van Nike.
De onderneming zet meer in op directe levering aan de consument. Dat is geaard gegaan met stijgende kosten, wat ten koste is gegaan van de marge over het afgelopen kwartaal. Het resultaat is daardoor tegenvallend: een gepubliceerde kwartaalwinst van 0,62 dollar per aandeel tegen een verwachting van 0,66 dollar. Nike maakt daarmee geschiedenis. Het is voor het eest in 7 jaar dat de cijfers tegenvallen. In de nabeurs is de koers min 4,9% op 79,56 dollar ofwel 32,8 keer de winst. De koerstrend laat een verslechtering zien.
Bekijk ook:
Meer van dit soort tips? Volg Bull Up op: Facebook, Twitter, LinkedIn en/of Instagram.
Cashcow is het multimediale platform voor particuliere beleggers in Nederland. Het platform geeft inzicht in onder andere beleggingsfondsen, vermogensbeheer, vastgoed(fondsen), online beleggen, fiscale beleggingsmogelijkheden en andere alternatieve beleggingsvormen. Bovenmatige interesse is er voor nieuwe investeringsmogelijkheden.